رسته‌ها

ترسیم های هندسی (ساختمان های هندسی)

ترسیم های هندسی (ساختمان های هندسی)
امتیاز دهید
5 / 4
با 5 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 5 رای
ق‍اب‍ل‌ اس‍ت‍ف‍اده‌ دان‍ش‌آم‍وزان‌ دب‍ی‍رس‍ت‍ان‌ رش‍ت‍ه‌ ری‍اض‍ی‌ ف‍ی‍زی‍ک‌ - ع‍ل‍وم‌ ت‍ج‍رب‍ی‌ و دان‍ش‍ج‍وی‍ان‌ رش‍ت‍ه‌ه‍ای‌ ف‍ن‍ی‌ و م‍ه‍ن‍دس‍ی‌.

از متن کتاب:
رسم شکل‌های هندسی در ضمن آنکه بعضی از آن‌ها آسان و عملی به نظر می‌رسند، نیاز به توان و خلاقیت ذهنی دارند. این ترسیم‌ها برای دانش‌پژوهان و همه کسانی که به نحوی با هندسه سروکار دارند یک نوع اشتغال فکری و صرف وقت مطبوع و لذت‌بخش محسوب می‌شود.
شایان توجه است که در روزگاران پیشین تعیین راه‌حل براى رسم یک شکل هندسی سال‌ها توجه و تفکر عده‌ای از ریاضی‌دانان را به خود مشغول داشته و موجب بحث و مجادله علمی بین آنان بوده است. در برنامه آموزش هندسه برای دوره دبیرستان به روش ترسیم شکل‌های هندسی توجه و عنایت لازم مبذول نشده و به رسم چند شکل ساده و مقدماتی اکتفاء شده است. از این لحاظ به مقدار شایستگی این شاخه از هندسه که راهی برای پرورش و تکامل تفکر منطقی است و در کشف و بروز استعدادهای نهانی نقش مؤثری می‌تواند داشته باشد، مورد توجه واقع نشده است.
رسم شکل‌های هندسی با استفاده از پرگار و خط‌کش و رسم بعضی از شکل‌ها فقط به وسیله پرگار و یا تنها با استفاده از خط‌کش از جمله موضوعاتی است که یک نوع اشتغال و تقویت در تمرکز فکر است.
این کتاب که فصل اول آن شامل موضوع مسئله رسم شکل هندسی و چگونگی توفیق در حل و بررسی نتیجه‌های حاصل از آن می‌باشد خواننده را با روش ترسیم شکل‌های هندسی آشنا کرده و رهنمودی برای حل مسئله‌هایی از این قبیل می‌باشد. امید است این کتاب برای دانش‌پژوهان و همه علاقه‌مندان به این شاخه از ریاضیات مفید باشد و نزد استادان و مدرسان علوم ریاضی قدر یابد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
222
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
eastsun
eastsun
1402/07/06

کتاب‌های مرتبط

هندسه تحلیلی
هندسه تحلیلی
4.3 امتیاز
از 4 رای
هندسه تحلیلی چند محوری
هندسه تحلیلی چند محوری
4 امتیاز
از 8 رای
Matrix Analysis
Matrix Analysis
4.6 امتیاز
از 9 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ترسیم های هندسی (ساختمان های هندسی)

تعداد دیدگاه‌ها:
4
سلام
100 امتیاز از امتیازاتم کم شد ولی فایل دانلود نشد؟!
فایل را چک میفرمایید؟
سلام
با توجه به فهرست آن کتاب جالبی است.
برای دانلود آن چند امتیاز نیاز است؟
ترسیم های هندسی (ساختمان های هندسی)
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک